Odkazy na zajímavé články

Máte-li odkaz na zajímavý článek o čajích, šup sem s ním!

já můžu hned jeden přidat a to z české marketingové kotliny :-))

http://www.mobchod.cz/bonus.php?itemid=4336

Obrázek uživatele tsultrim topden

http://www.tea-centrum.sk/uv

Obrázek uživatele Jirka

LOL... Hitem bude zelený

LOL... Hitem bude zelený pu-erh :o))) Tome, že by si zástupci Oxalisu četli e-čajovnu a zjistili, že tady o zeleným pu-erhu často debatujem? :D

Obrázek uživatele Wrána

"Lidé vědí, co mohou od

"Lidé vědí, co mohou od našeho výrobku očekávat a že se nezklamou, když zvolí Jemču." To je dobrý !! :-jj

Gunpowder od Jemci byl

Gunpowder od Jemci byl nejspis poslednim Gunpowderem, co jsem pil. Uz se mi neco takoveho nechce riskovat. Bude tomu 6 let...

Obrázek uživatele Tomáš Peroutka

http://www.ethicalteapartner

http://www.lotusteahouse.com

Obrázek uživatele Tomáš Peroutka

Užitečná to stránka ;)

Obrázek uživatele LaoChing

Některé odkazy jsou velmi

Některé odkazy jsou velmi zajímavé :0)

Obrázek uživatele Alfi

Pu-erh v New York

Obrázek uživatele Tomáš Peroutka

Muhehe, už nikdy žádné

Muhehe, už nikdy žádné problémy s překlady čínských stránek ;) http://translate.google.cz/translate_t

Google translate je nyní i v češtině, což znamená, že nám přeloží kdejakou čínskou stránku ;)
Ukázka

Možná by to stálo i za článek do zápisníků ;))

Obrázek uživatele LaoChing

To je paráda :0)

To je paráda :0)

Obrázek uživatele ChaCult

Tady je odkaz na zajímavý

Tady je odkaz na zajímavý pořad,který běžel na internetovém studentském rádiu Strahov.Je docela škoda,že tento pořad zanikl.

http://eldar.cz/studna/

Čaji Zdar a Dračí studně obvzláště.

http://www.cinsky.cz/ Transk

http://www.cinsky.cz/
Transkripční tabulka...yeah...

Obrázek uživatele ChaCult

http://czech.cri.cn/ Spousta

http://czech.cri.cn/

Spousta informací o Číně a to v češtině.

Obrázek uživatele Alfi

Pekné video o čaji.

Pekné video o čaji. (reklamné ale vcelku vkusné) - 7 min

http://www.vimeo.com/1112853

Obrázek uživatele brutto

je libo tričko,podložku

je libo tričko,podložku pod myš,dámské tanga či dětské dupačky s čajovou tématikou...
http://www.cafepress.com/hotteas

Obrázek uživatele fildoska

ti trenki chcy ;-)

ti trenki chcy

;-)

Obrázek uživatele Stan

....dámská tanga...(

....dámská tanga...( když už !) ..........ta čeština tu dostává dost zabrat :-)

Obrázek uživatele PP

jseš si jistý? ;-)

jseš si jistý? ;-)

Obrázek uživatele fildoska

jo má richtig jak my

jo má richtig jak my češi řikáme:)

Obrázek uživatele Stan

My teda říkáme..."má

My teda říkáme..."má recht"! ...ta němčina tu taky dostává. :-))

Obrázek uživatele fildoska

správeně:) uz zjistujes,

správeně:) uz zjistujes, ze jakekoliv pokusy o kultivaci psane reci na e-cajove jsou kontraproduktivni?:D

Obrázek uživatele brutto

já pocházet z býválé

já pocházet z býválé sudetské části čech,tak šprechtim jak já umět...ok :-P

Obrázek uživatele Tomáš Peroutka

heh :-)

Obrázek uživatele Járes

Týýýýý woe!!!!

Týýýýý woe!!!! Pjeknýýýýýýýýýýýý!

Obrázek uživatele mechatronik

a tomuhle se říká síla

a tomuhle se říká síla reklamy...

Obrázek uživatele Wrána

:-D hehéé, hlavně mi

:-D hehéé, hlavně mi nepříde moc strategický tam dávat bednu s nápisem DJ 2007, když je 2009 :-D takže alou do Oxalisu pro čerstvou jarní sklizeň :-D

Obrázek uživatele mechatronik

to jo taky jsem si říkal,

to jo taky jsem si říkal, ale myslím že ta reklama není směřovaná na nás, spíše na ty co chtějí s čajem začít, popř. to má dát v člověku takový zážeh aby si od nich koupil, myslím že právě takové lidi se tím snažili přilákat...a ti si myslím moc netuší jaký rok je dobrý a jaký ne...

Obrázek uživatele brutto

Jo tu rozmanitost chutí maj

Jo tu rozmanitost chutí maj opravdu velkou...nedávno sem si tam koupil Zelený Nepál do práce a má takovou zajímavě lehce uzenou chut,asi mu delší dobu dělal souseda Lapsangáč uzenáč

Obrázek uživatele Tomáš Peroutka

Něco aktuálního z idnesu

Obrázek uživatele mechatronik

zajímavé...ale myslím

zajímavé...ale myslím že na výsledku se to podepíše možná zdražením o pár korun až desítek korun na 100g...což většinou stejně zákazníka neodradí pokud si přišel pro konkrétní druh čaje...

Obrázek uživatele Járes

Jsem rád tomu, co píší

Jsem rád tomu, co píší pod obrázkem:
"Čajové lístky na burzách zdražují, ceny pytlíků se zatím nehýbou."
Ještě aby mi to hnulo s pytlíkem.

Copa by to moho znamenat?

Copa by to moho znamenat? Zřejmě ony pytlíky nejsou z té sklizně, která se podražuje, nebo-li jak prodat pětileté vyčichlé seno :)

Obrázek uživatele Stan

:-) To mi připadá, jako

:-)
To mi připadá, jako když někde napíší, že byl, nebo případně nebyl dobrý ročník vína. A přitom to všechno závisí na odrůdě, lokalitě, trati............atd.

Obrázek uživatele mechatronik

tak tak...ale blbý nejsou,

tak tak...ale blbý nejsou, nechali se inspirovat ropou...tam se taky vymlouvají na každou blbost a cena je pořád taková jaká se jim hodí :-D
ale kdyby ty peníze šli pěstitelům,tak proč ne...

špatným ročníkem se u

špatným ročníkem se u vína asi myslí to, že ten daný rok například dostatečně nenazrály hrozny a mají nízkou cukernatost, tudíž se šťáva z nich musí doslazovat, nebo že byly větší problémy s některými nemocemi, které napadají hrozen či révu atd....aľe to si jen myslím..:))

Obrázek uživatele Stan

Naprosto správně! Tak to

Naprosto správně! Tak to je.
Ovšem pokud řekneme třeba že 2006 byl dobrý (nebo špatný) ročník je to značně zavádějící. Ono to totiž ani zdaleka nemusí platit pro všechny země, oblasti produkce, viniční trati a odrůdy.
Pak se stane, že pijeme něco z tzv. špatného ročníku a ono je to naprosto famózní a pochopitelně i naopak. :)

no jasny, spíš se to

no jasny, spíš se to vztahuje na dané oblasti..
2006 byl na Moravě ročník opravdu dobrý..:))

Obrázek uživatele ChaCult

Čechům protekly hrdlem 2

Čechům protekly hrdlem 2 miliardy Kč a pijí nejčastěji ovocný jako čaj.

To mě podrž.Nechutný.

Doufám ,že se lidi nenechájí dočista zblbnout a přijdou na to jaký je rozdíl pít opravdový čaj než ty ovocný pytlíky.

S těma cenama je to opravdu špatný.
I když mám čaj moc rád a je to můj nejoblíbenější nápoj nebudu utrácet za 50 g na které je niní nahozená cena jako za 100 g nad 300Kč.

Obrázek uživatele mechatronik

hmmm...2miliardy...a

hmmm...2miliardy...a většina ovocné...opravdový čaj bude počítám tak třetina ceny a to určitě ještě méně,většina spadá na ty pytlíkové...
všiml sis výrazného zdražení?já zatím ne,uveď prosím nějaké příklady...

No třeba člověk co pije

No třeba člověk co pije DJ, tak si zdražení všiml i bez denního tisku. Letos jsou ceny opravdu zajímavé(prý kvůli neúrodě), ale otázka je jestli cena odpovídá kvalitě, já co jsem zatím vyzkoušel letošní FF DJ a Nepál, tak mne to moc nepřesvědčilo, za tu cenu jsem moc nadšen nebyl.

Obrázek uživatele Benki

Mno, nechci si hrat na

Mno, nechci si hrat na odbornika, ale myslim, ze pokud se do ceny promitne nizka uroda, nemuze cena caje odpovidat kvalite. Je zkratka drazsi protoze je ho min, kvalitativne stejny cajo co loni musi stat vic, protoze je ho min... tak nejak bych cekal ze to bude fungovat...

Obrázek uživatele mechatronik

dnes jsem objevil na

Obrázek uživatele Hanys

Ahoj, Na netu jsem nedávno

Ahoj,

Na netu jsem nedávno narazil na naprosto výbornou stránku: http://teamasters.blogspot.com/

Je to blog chlapíka, který se odstěhoval před 13 lety na Taiwan a zde se učí od místních mistrů. Své zážitky, zkušenosti, rady mistrů atd. pak píše na svůj blog. Články píše v angličtině, němčině a francouzštině. Opravdu vřele doporučuji. Mimo jiné čaje, které sám pije a mnohé z nich i recenzuje, taky prodává těm, kteří mu napišou na jeho emailovou adresu. Z článků a různých komentářů se mi chlapík jeví jako sympaťák..:)

Obrázek uživatele Smouk

Moc hezké stránky...

Moc hezké stránky... schválně jsem mu napsal a vyžádal si ceník, zajímá mě, kolik můžou stát ty čaje které nabízí, protože to je opravdu jeden poklad vedle druhého.

tak se pak, prosím,

tak se pak, prosím, samozřejmě pochlub s odpovědí;)

Obrázek uživatele Smouk

Dobrá, až přijde

Dobrá, až přijde odpověď, tak ji sem zkopíruju :-)

Obrázek uživatele Mr. Gaibei

Na tuto stránku jsem

Na tuto stránku jsem narazil asi před 2 lety. Od té doby jsem od Stéphana objednal a ochutnal řadu čajů, nutno říci vždy excelentní kvality. Kdo má zájem, mrkněte na můj zapísník, několik jeho čajů z loňské nabídky jsem tam popsal. (http://e-cajovna.net/oriental-beauty-leto-2008-od-tea-masters).

Obrázek uživatele Smouk

Pročítal jsem zpětně

Pročítal jsem zpětně všechny popisky tvých degustací a musím říct že jsou parádní, klobouk dolů... krásný fotky, opravdu. Škoda že je už nepíšeš, koukal jsem že koncem minulého roku jsi byl slušně plodný a teď poslední záznam někdy v létě... škoda.

Obrázek uživatele Smouk

Tak odpověď přišla

Tak odpověď přišla střelhbitě: :-)

Hello Michal,
Thanks for your visit on my blog. I've noticed a lot of interest in tea in the Czech republic.
Best,
Stephane Erler

Ale ceník sem zkopírovat nemůžu, je ve formátu .pdf
Pokud by měl někdo zájem, nechte mi zprávu s vaším mejlem a já vám to přepošlu. Musím teda říct že mě ceny mile překvapily. :-)

tak mohls nahodit aspon

tak mohls nahodit aspon nějaký příklad, ale myslím, že nejlepší bude mu napsat taky:))

Obrázek uživatele Smouk

No tak hlavně mu nepište

No tak hlavně mu nepište nějak moc hromadně, aby si nemyslel že se dneska v ČR všichni zbláznili :-))

:)) uz mi odepsal...dávám

:)) uz mi odepsal...dávám pár příkladů..ceny většinou 10-20usd/50g, strop asi 30
- 2009 Late Winter Dong Pian from Zhu Shan, 14.5 USD for 75 gr
- 2009 Winter Jinxuan Oolong from Zhu Shan, 8.5 USD for 75 gr
- 2009 Winter Buddha Hand Oolong from Wenshan, 15 USD for 50 gr
- 2009 Fall Hung Shui Oolong from Feng Huang (Dong Ding), 16.5 USD for 50 gr
- 2009 Fall Luanze Oolong from Feng Huang (Dong Ding), 13 USD for 50 gr
- 2009 Summer Oriental Beauty from Hsin Chu, 25 USD for 50 gr

Obrázek uživatele Smouk

:-)) No já nevím jestli

:-)) No já nevím jestli má takovýhle příklad vůbec smysl, vždyť jsi ty tam ty raritní čaje, kvůli kterým by měla objednávka z Taiwanu smysl, úplně vynechal :-)

Obrázek uživatele Stan

Jo, máš pravdu, taky to

Jo, máš pravdu, taky to celý moc nechápu?:)

jo taky sem si to

jo taky sem si to uvědomil:))to jsou totiž pu erhy, které jsem ještě nezkoušel o:)
Mid 1960s loose Puerh, 10 USD per gram
- Early 1970s loose Puerh, 6 USD per gram
- End 1980s, puerh coin, 14.5 USD (10 gr)
- 1989 raw wild Jiang Cheng Pu Erh brick, 195 USD for 300 gr. Sample: 20 USD for 30 gr.
- 1990 raw Menghai district Fang Cha Zhuan, 80 USD for 300 gr. Sample: 8 USD for 30 gr.
- 1991 Feng Huang Tuo Cha from Dali Nanjian Tea Factory (100 gr), 99 USD. Sample: 20 USD (20 gr)
- 2002 Feng Huang Tuo Cha from Dali Nanjian Tea Factory (100 gr), 9 USD
- 2003 Spring wild Yi Wu Pu Er Qizi Bing Cha, 199 USD for 500 gr. Sample: 20 USD for 50 gr.

OLD TEA from Taiwan
- Mid 1970s Wenshan Baozhong, 24 USD for 50 gr
- 1983 Wenshan Baozhong, 24.5 USD for 50 gr
- Spring 1990 Hung Shui Oolong (Luanze Oolong) from San Hsia, 18 USD for 6 gr.
;)

Obrázek uživatele Jirka

http://www.novinky.cz/bydlen

Obrázek uživatele Wrána

Máš recht chlape :-D

Máš recht chlape :-D

Obrázek uživatele mechatronik

docela jsem se pobavil

Obrázek uživatele lotus

http://necyklopedie.wikia.co

Obrázek uživatele Stee

Ať to psal kdokoli, je to

Ať to psal kdokoli, je to génius.
"Větší konzumace japonského čaje se může projevit šintoismem."
"Během britského koloniálního panství byl zaveden důmyslný systém značení čajů pomocí krkolomných písmen TGFOP. Tím pádem se nemusí používat původní názvy odrůd, které v sanskrtu určitě označují nějaké božstvo, které byste mohli urazit."

U těchhle dvou jsem málem spadl pod stůl :-D

Obrázek uživatele dovve

Co je to za (sračky) kdo

Co je to za (sračky) kdo to pane bože psal?

Obrázek uživatele Stan

Asi někdo, kdo má trochu

Asi někdo, kdo má trochu odstup, řekl bych. Doporučil bych totéž. :)

Obrázek uživatele Hanys

U něčeho jsem se dost

U něčeho jsem se dost pobavil..vtipné..:)

Obrázek uživatele Wrána

Já se pobavil krutě :-)

Já se pobavil krutě :-)

Sice jde o odkaz na video,

Sice jde o odkaz na video, přesto bych řekl že je přínosný :-) jde o základní informace o pěstování a výrobě čajů přezdívaných Fénixy. Kdo umí čínsky dozví se toho nejvíc, nicméně i s mizivou znalostí toho lze hodně vysledovat. Povšimněte si také ke konci sekce krátkých 'rozhovorů' kde je jednak k vidění paní z čínského úřadu pro čaj (u plantáže čaje v pozadí) ale především i stařičký pán (kolem 90let, jméno si nepamatuji), který je v současné době brán v Číně za jednu z největších autorit co se čaje týče.

Feng Huang Dan Cong (凤凰单丛) Oolong Tea, video intro:

http://player.youku.com/player.php/sid/XODcxMDUzNzY=/v.swf

taky jsem teď hledal něco

taky jsem teď hledal něco o Fénixech a narazil na tuhle stránku http://hojotea.com/indexe.htmlje tam hodně zajímavých informací o sklizni, zpracování, přípravě i skladování čajů, nejen Fénixů. Zatím jsem moc neprohlížel a je otázka jestli jde o přínosné informace, ale to už nechám na vás:)

taky jsem teď hledal něco

taky jsem teď hledal něco o Fénixech a narazil na tuhle stránku http://hojotea.com/indexe.html je tam hodně zajímavých informací o sklizni, zpracování, přípravě i skladování čajů, nejen Fénixů. Zatím jsem moc neprohlížel a je otázka jestli jde o přínosné informace, ale to už nechám na vás:)

Překladač čínských

Překladač čínských čajových termínů/názvů: http://www.panix.com/~perin/babelcarp.html

Není to sice článek, ale nevím kam jinam bych to dal :-) Zkoušel jsem jen pár názvů a zatím to vypadá na vcelku dobrý a užitečný nástroj. Vyzkoušejte sami a dejte případně vědět jak to funguje Vám :-)

Je to zajímavější než

Je to zajímavější než jsem čekal:-) Narychlo jsem tam vepsal Bai Hou Cha, Mo Li Cha, pak Long Jing a to už mi tam vepsalo i nějaké další známé varianty a pak jsem tam zkopíroval nějaký delší pu-erh a celkem jsem si početl:-)..ukládám si odkaz..

Obrázek uživatele momotaro

Pridavam odkaz ne na clanek,

Pridavam odkaz ne na clanek, ale na soubor videi o cinskem caji http://so.tudou.com/isearch/teafound.com/ . Pokud nekdo pouzivate ke stahovani eMule, doporucuji najit si cely soubor od teafound.com. Sice je vse cinsky, ale obcas to ma i anglicke titulky a i bez nich jsou tam unikatni iformace a zabery, napr. temer tricetiminutove video o cajovych listech a moznostech jejich sberu... :)

Obrázek uživatele momotaro

Milovniky DanCong oolongu

Milovniky DanCong oolongu mozna potesi odkaz na nalsedujici video http://img.openv.tv/hd/swf/hd_player.swf?pid=CCTV7prog_20080429_6222402&... . Je sice cele v cinstine, ale snad potesi i tak. Pojednava zejmena o nejvyssich tridach dancongu z "lao shu",starych stromu. V prvni casti probiha navsteva obchodnika u producenta caje, jedna se o koupi caje za zhruba 40 000 yuanu/kg (vice nez 120 000Kc). Hackem je ovsem fakt, ze mistni lide si tu nejvyssi sortu nechavaji pro sebe a penize pro ne nemaji v tomto cenu. Pri ochutnavce producent pouzije pouze 3 gramy na gaiwan a udava moznost az nekolika desitek zaliti(doslova 50!). I pres pratelsky prubeh obchodu odmita producent ukazat presne misto starych stromu, ze kterych caj pochazi.
Na dalsich zaberech je ukazan strom stary priblizne 600 let.
Dalsi zajimosti je ukazka pripravy dancongu zalitem v polevkove misce s medem.
Pomerne zabavny je rozhovor stareho mistra se svym synem u vecere, kde dojde k roztrzce. Syn totiz prodal nejvyssi sortu caje a otec se na nej zlobi. Doslova rika"caj je moje jedina zaliba, je to caj pro pratele a vyznamne navstevy". Syn odpovida, ze s podobnym pristupem si nikdy nevydela na vlastni dum, aby mohl mit manzelku atd.
Oblast Chaozhou odkud pochazi dancong oolong, je mistem velmi, velmi bohatych obchodniku, kteri miluji dancong nejvyssich kvalit. Produkce originalnich a vysokych sort je pomerne mala a proto se caj dostava velmi tezko mimo provincii Guangdong, ale opravdu vysoke sorty doceni a hlavne zaplati pouze mistni lide v Chaozhou.~~~~
Omlouvam se za mozna ponekud zmateny komentar, kyby nekoho zajimaly dalsi veci z toho dokumentiku, tak bych to jeste doplnil:)

super, díky, je fajn

super, díky, je fajn ověřit si informace z dalšího zdroje - nicméně moje znalosti čínštiny jsou stále velmi omezené, takže díky za komentář

Kdyby se Ti hodně moc chtělo, můžeš k tomu zkusit udělat titulky přes http://www.overstream.net/

:-)

Obrázek uživatele momotaro

No moje znalosti cinstiny

No moje znalosti cinstiny jsou mozna jeste bidnejsi, ten komentar je z druhe ruky. Bohuzel jsem na PC antitalent, nevim jak bych tenhle dokument stahl do PC a otitulkoval, ale pripadne dalsi casti muzu opatrit podobnym komentarem, vypichl jsem spis veci co me zaujali.
Pokud nekdo pouziva ke stahovani program eMule , muzu naposilat odkazy na hodne skvostne dokumenty o pueru. A musim podotknout, ze se nejedna o takove ty "klasicke" nudne cajove dokumenty o nicem.

Obrázek uživatele momotaro

Zajimavy slovnik puerovych

Zajimavy slovnik puerovych pojmu:
http://www.zhizhengtea.com/glossary.html

tak jedno inspirativní

Obrázek uživatele mechatronik

Vkládám odkaz na

Vkládám odkaz na zajímavou stránku obsahující nespočet báječných fotografií, po zadání Japan Tea se objevilo dost hezkých ( i historických) fotek:
http://www.corbisimages.com/Search#lc=Japan&ri=HC003863&rin=11106284&p=1...

Obrázek uživatele momotaro

díky, moc pěkné

díky, moc pěkné pokoukání!

Obrázek uživatele momotaro

Zajímavý článek,díky za

Zajímavý článek,díky za odkaz, nemáte náhodou někdo ten článek celý ? že by ho někdo naskenoval pro emigranty v zemích orientálních? :)

Obrázek uživatele mechatronik

Čajová parodie na Monty

Čajová parodie na Monty Pythona Cheese shop
http://www.youtube.com/watch?v=KNhZIzBv6D8

Četli jste už recenzi na

Četli jste už recenzi na Valterovo přepracované vydání? Docela drsňárnička :-) http://longfeng.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=46:nazor...

Tak jsem si tu kritickou

Tak jsem si tu kritickou recenzi přečet a musím říct, že jsem zřejmě vyhodil peníze za nevhodný vánoční dárek, o který mne požádala sestra. Hold si sestra bude muset číst o falešných čajích no. Třeba se jednou na našem českém literárním poli dočkáme od někoho znalého věci kvalitního čtiva o čajích.

Není tomu tak dávno, co

Není tomu tak dávno, co platilo: pokud něco kritizuješ, dokaž, že to sám dokážeš lépe, v opačném případě jsi nekompetentní... Toho by se měl pan Prachař držet.

Obrázek uživatele Smouk

Proč? Pokud Z. Prachař

Proč? Pokud Z. Prachař své výtky prezentuje coby své soukromé názory a jasně uvádí, jaké chyby knize vytýká a podporuje to reálnými argumenty (což dělá), nevidím důvod, proč by na tom mělo být něco špatně. Navíc, to co Prachař o té knížce píše, je prostě pravda, to asi nelze vůbec popírat. Z jeho úhlu pohledu mu prostě ta kniha může kazit naprosto neférovým způsobem jeho byznys a já se mu vůbec nedivím; na jeho místě bych se taky ohradil. Na můj vkus jsou tam až příliš popisovány sorty čajů prodávané v Amaně nebo v DČ (názvy lecky přímo kopírují jejich sortiment) a přitom se to tváří jako úplně nezávislé dílo. Ale narozdíl od p. Prachaře si myslím, že to začátečníka nenavede na špatnou cestu, naopak; dobře uvede do problematiky, človíček vyzkouší x takových těch horších čajů a pak se sám rozhodne, jestli do toho bude chtít pronikat hlouběji, nebo zůstane někde u Oxalisu. Ale to je jen můj názor a je to ovlivněno tím, že když jsem já někdy ve druhé polovině 90. let s čajem začínal, kniha pro mě byla jakási čajová bible, hodně pomohla udělat první čajové krůčky a já za ni panu Valterovi děkuju. Nicméně sám dnes vnímám spoustu informací ve Vše o čaji... jako absolutně chybné nebo popletené. Ale nic ve zlém, určitě to nechci hnát někam "na krev". Jenom si myslím, že vyjádřit v klidu opačný názor je prostě v pořádku.

Zdravím, souhlasím s tím,

Zdravím, souhlasím s tím, co tu píšeš. To, co jsem napsal, rozhodně není útok na pana Prachaře, ale také klidný názor. Kniha od pana Valtera pro mě byla také v začátcích něco jako bible a v češtině to tehdy byla jedna z mála knih, která mě o čaji něco naučila a dala impuls se jím více zabývat. S postupem času a neustálým získáváním nových a nových poznatků jsem zjišťoval, že ne všechno, co v této knize je, jsou informace přesné. Pan Valter je v mých očích především velkým milovníkem čaje, rozhodně ne čajovým profesionálem. Jeho kniha je určena pro lidi, jako jsme byli my na začátku čajové cesty a ne pro čajové odborníky. Co jsem tím myslel bylo to, že dosud na trhu není žádná lepší kniha pro začínajícího čajomilce či pokročilého pijáka uvádějící poměrně stručně a přehledně do problematiky a naopak bych byl velmi potěšen, kdyby pan Prachař reagoval na tento nedostatek napsáním knihy vlastní, kde tyto nešvary uvede na pravou míru. Budu mezi prvními, kteří si poběží knihu koupit a u šálku dobrého čaje přečíst.

Už mě to taky napadlo a

Už mě to taky napadlo a p.Prachařovi jsem psal jestli by vzhledem k mizivé čajové literatuře v cz nechtěl publikovat své nabité zkušenosti a tak uvedl některé věci na pravou míru. Ale bohužel se tak nechystá. Kvůli nedávným incidentům na netu stáhl i spoustu informací ze svých stránek. Tak nám zbývá dál sbírat ty čajové střípky, co se naskytnou a nebo se naučit anglicky :-)